Translate

יום שישי, 18 ביולי 2014

המלחמה מנצחת, יש לה את כל הפירוטכניקה

*כותרת הפוסט לקוחה מדברים שאמרה תהל פרוש בראיון שקראתי הבוקר.


שישי של פאתי יולי. הבית שקט, הקייטנים בקייטנות ואבא שלהם הלך לאמא שלו. אני מחליטה להפריע לשקט ופותחת על יואב וגלית בערוץ 2. נופלת על אייטם על תינוק בן עשרה ימים שהוריו קראו לו צוק איתן. בניגוד לכל מי שאני מכירה, פרצי הלהגנות החדשותית הפורנוגרפית של השבועות האחרונים, ממש מרגיעים אותי. לא שאני בסטרס נוראי, הרי אני גרה כרגע ממש מחוץ לכל טווח מטווח (בינתיים..), אבל כל הדיבורים והצמאון הזה לאקשן, ההתרגשות מקולות היירוט וכל האלמוג בוקרים תמיר סטיינמנים תמר איש שלומים ויוניות לוי האלה, הפכו עבורי לסוג של מסטיק למוח. נורא עוזר לי להעלות גירה ו.. מרגיע בדרך אוקסימורונית מטרידה. אתמול בלילה, חוויתי התקף נוראי של מגרנה, ממש לא יכולתי לישון. המוסיקה היחידה שהצליחה להרגיע אותי הייתה קולות הפטפטת להגת הזאת וככה נרדמתי.
אין לי ממש מצב רוח לכלום, החודש הוא יולי כאמור, ולא טבעי שלוחשת לזארה שכמוני תתעלם במופגן מהסייל של העונה. אבל זה מה שקורה. חוץ מזה שאנחנו גרים בבית קרקע, אז עכשיו זו שיאה של עונת היבחושים/זוחלים ושאר מגעילין. כולם באים אלינו לבקר וזה בפירוש מלחיץ אותי. יש לי פוביות נוראיות מכל אלו ומה לעשות שהאדריכל לא מרשה להדביר בכלל בגלל הילדים.
נשארתי הבוקר בבית כדי להתחיל לעבוד על מחקר שאני עושה עכשיו במכללה, זה מחקר על מהגרים ישראלים בחו"ל. התחלתי לקרוא את המודל שעל פיו אני אמורה לנתח את כל הראיונות שעשו איתם, והתעייפתי. במקום זה ברחתי לדפדוף בפעם המי יודע באישיו האחרון של 'אל דקור' - דפדוף על רקע קולו של רוני דניאל, חוויה סוריאליסטית מומלצת.
סגרתי את הטלויזיה ופתחתי את החלון, בקצה השביל שבו אני גרה נמצא סטודיו לקעקועים, לפעמים אני נהנית לעבוד לצלילי המחט המזמזמת. מסתבר שלא היום. הזמזום מעצבן אותי עכשיו, בייחוד כשהוא מלווה בבליל דיבורים בספרדית מתנגנת של מישהי שמחכה שם בתור ומנצלת את הזמן לשיחת טלפון קולנית.
אני חוזרת לקרוא שוב את הפוסט הזה בפעם המי יודע כמה, ומרגישה את המגרנה מטפסת לי בצד הימני של הראש ("זו מגרנה עם אאורה?" שאל אותי הניורולוג שהייתי אצלו לפני שלוש שנים).
אין לי שום פואנטה, חוזרת למהגרים שלי.

ווטסאפ של חברה מטווחת

5 תגובות:

  1. איזה כיף היה לקרוא את הפוסט הזה. אסוציאטיבי כמו שאני אוהבת. אני מבינה שאת מרגישה קצת בחוץ מכל משחק המלחמה הזה, ולפעמים זה לא כיף. המחקר נשמע מעניין, פחות התרגשתי מקולות הרקע של רוני דניאל.
    נמאס לי לשמוע אותו כבר לפני הרבה שנים, ועכשיו אני צורכת רק את המבזקים של ynet כדי לפעמים להתעדכן מה נפל איפה. טלוויזיה זה ממש מיותר. בעיקר כל הפרשנויות. מה כבר יש לחדש במלחמה הזאת?

    השבמחק
  2. לא מרשה להדביר?? מה עם הדברה ירוקה ומה עם סיי שלך בעניין? קומת קרקע מחייבת לנקוט בפעולה כלשהי.
    בתור מישהי שהתעסקה בחדשות עד לפני חודשיים, אני מחזיקה בעמדה שהן מנוונות את המוח ומקשיחות את הלב. עדיף לשמוע מוזיקה (אותי הכי מרגיע לשמוע מוזיקה ברזילאית, משום מה. קשקושים בפורטוגזית רכה נוסכים עליי שלווה).

    השבמחק
  3. אם כבר מדברים על מהגרים ומלמולי חדשות, להלן שילוב: יש לנו חברים ישראלים כאן בסן פרנסיסקו שצופים כל יום במהדורת החדשות של ערוץ 2.
    מקווה שיחלפו המגרנות, זה לא כיף. ושאלות של ניורולוגים הן תמיד מטופשות ומעצבנות

    השבמחק
  4. ספי - ברור שאני לא סובלת את רוני דניאל, וטלוויזיה זה מיותר בריבוע.
    מרג'ורי - הדברה ירוקה (מה שקרוי "אורגנית"), הדברת תפוזים נוסתה ללא הצלחה כבירה ומה לעשות שהאדריכל החרדתי מדביק גם אותי, הסיי אובד לי לחלוטין כשהוא טוען למולי שג'וקים לא גורמים לנזק אבל הדברה גורמת לנזק לשנים (וזה ציטוט). לגבי חדשות וניוון מוחי - מסכימה בהחלט, אבל להקשיח את הלב? אצלי התוצאה הפוכה. החדשות מדקקות לי את העור הדק גם ככה שלי, גורמות לי להרגיש כאילו כל העולם מצוי אצלי מתחת לאפידרמיס

    השבמחק
  5. קרן אני בטוחה שלו הייתי גם אני מהגרת ישראלית, הייתי צופה באדיקות בחדשות 2 ומגדילה לעשות ואף צורכת את דיווחי התנועה בגלגל"צ. האדריכל לעומת זאת, לדעתי היה שוכח את השפה העברית כבר אחרי ביקורת הדרכונים בארץ החדשה..

    השבמחק